Testnevelés tehetségkutató verseny Versenykiírástehetségkutató testnevelési felmérés
A verseny célja: felkészülés a köznevelési típusú sportosztályos képzés alkalmassági vizsgára, erőfelmérés Ideje: 2025. december 15. ( hétfő ) 1300 Helye: Diósgyőri Gimnázium tornaterme Résztvevők: az általános iskolák 8. osztályos tanulói Nevezési határidő: 2025. 12. 13
A tehetségkutató célja, hogy a versenyre jelentkező tanulók felmérhessék, hol tartanak a felkészülésben, hogy a későbbiekben sikeres alkalmassági vizsgát tegyenek a gimnázium sportosztályába, illetve a jelentkezők közül a legjobban teljesítő diákok mentesülnek a testnevelés alkalmassági vizsga alól. VERSENYFELADATOK: 1. Rövid ingafutás (12 m-es távolságon futás 3x oda-vissza) 2. Súlypontemelkedés (helyből, páros lábról) 3. Fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás (az állnak érintenie kell a talajt) - a fiúk zsámolyra tett lábbal, a leányok talajon támaszkodva 4. Hasizom gyakorlat: hanyatt fekvésből felülés, folyamatosan egy percig (tarkóra tett kézkönyökének érinteni kell a combot) 5. Ötösugrás (indulás helyből, páros lábról) 6. Kosárlabda ügyességi gyakorlat időre (labdavezetés ügyesebb kézzel egymástól 4 m-re elhelyezett 4 db bója megkerülésével, visszafelé labdavezetés ügyetlenebb kézzel, bóják kerülése nélkül) 7. Torna, összefüggő talajgyakorlat fiú >>> - lány >>> (fellendülés kézállásba, gurulóátfordulás előre, emelés fejállásba, ereszkedés guggoló támaszba, 90 fokos fordulattal cigánykerék balra/jobbra, lábzárás 90 fokos fordulattal, gurulóátfordulás hátra („kiszúrás” magasabb szintű végrehajtás) 8. Helyből távolugrás 9. Hosszú ingafutás (25 m-es távolságon futás 6x oda-vissza)
Az első 5 gyakorlat megegyezik az alkalmassági vizsga gyakorlataival, melyet videó formátumban meg is lehet tekinteni a Diósgyőri Gimnázium honlapján. >>>
A végeredményt és a pontszámokat a Diósgyőri Gimnázium honlapján tesszük közzé, és az iskola főbejáratánál is megtekinthető lesz. Aki nem szeretné, hogy a neve szerepeljen, fantázianevet vagy kódszámot is megadhat.
Miskolc, 2025. 11. 07
|